My och Karin från Funktionsrätt Göteborg hör av sig!
i minns väl My och Karin från Funktionsrätt Göteborg som gästade vårens sista medlemsmöte? De gav oss riktigt intressant information om hur man som medborgare kan komma i kontakt med Göteborgs kommun med synpunkter, klagomål mm. Nu hör de av sig igen, denna gång för att ge våra medlemmar möjligheten att åter kunna påverka kontaktytan med kommunen. De skriver så här:
Tack ännu en gång för senast! Mötet med er gav oss nya perspektiv på hur kommunens verksamheter hanterar klagomål och kritik. Vi använder oss kontinuerligt av era reflektioner och tankar.
Som ni vet skriver jag och Karin en lägesrapport om hur stadens synpunktshantering fungerar. Rapporten kommer ut i slutet på 2018. Vi har intervjuat många tjänstemän och politiker, men nu är det dags att höra mer om ”vanligt folks” erfarenheter av att lämna klagomål och framföra kritik till olika kommunala verksamheter.
Vi har gjort en frågelista med fem frågor som ligger på projektets hemsida. Vi behöver nu lite hjälp att få ut frågelistan till alla medlemmar i Anhörigföreningen. Därför undrar vi om vi skulle kunna få publicera en text med hänvisning till frågelistan i ert nästa nyhetsbrev?
Så här är vi – ta möjligheten att ge synpunkter som My och Karin kan ta med i sin rapport genom att svara på de fem frågorna i deras lista.
Klicka här för att komma till listan!